Abun Sui Anyit bersama masyarakat Ulu Bakun

Abun Sui Anyit bersama masyarakat Ulu Bakun
Bukti Resolusi yang telah dihantar secara serahan tangan kepada Penguasa Jabatan Tanah dan Servei Kapit.

MENCARI PENYELESAIAN MASALAH TANAH NCR BAGI PENDUDUK LEBU KULIT

MENCARI PENYELESAIAN MASALAH TANAH NCR BAGI PENDUDUK LEBU KULIT
SELEPAS DIALOG BERSAMA JABATAN HUTAN SARAWAK

Thursday, March 24, 2011

N. 57 BELAGA PERLU PERUBAHAN - BERUBAHLAH!

Tarikh pilihan raya umum negeri Sarawak bukan rahsia lagi. Umum sudahtahu bahawa tarikh penamaan calon adalah pada 6.4.2011 dan tarikh membuang undi pula adalah pada 16.4.2011.

Secara khusus saya menyeru kepada rakyat Belaga membuat perhitungan mendalam semasa pengundian ini. Sebagai pendokong perubahan dan REFORMASI, saya mendorong rakyat Belaga supaya membuat perubahan sebenar. Sepanjang analisis saya berkempen untuk PERUBAHAN di seluruh Sarawak, hampir semua tempat yang dikunjungi mempunyai masalah yang sama - iaitu KEHILANGAN HAK KE ATAS TANAH ADAT akibat polisi Barisan Nasional (BN) yang merampasnya dari kita. 

Kita penduduk Belaga tidak terkecuali dari DIROMPAK TANAH ADAT OLEH BN/TAIB. Bahkan ada saudara kita dari rumah panjang dikatakan SETINGGAN di tanah kita sendiri oleh Company Kroni BN/Taib.

Sebagai mangsa PEROMPAKAN dan DITENGGELAMKAN AIR BAKUN DAM dan MURUM DAM tanah adat kita, MAKA kita tidak seharusnya memberi peluang lagi kepada BN/Taib untuk terus MEROMPAK apa yang hak kita.

ROMPAKAN hak kita di Belaga ini adalah NYATA DAN HAKIKAT yang benar-benar berlaku. BN tidak akan dapat menyelesaikan masalah ROMPAKAN TANAH ADAT ini.

Satu lagi yang perlu rakyat Belaga terutamanya RAKYAT ASAP, berubahlah kepada kerajaan baru PAKATAN RAKYAT dengan mengundi calon Parti Keadilan Rakyat (KeADILan)

PAKATAN RAKYAT Sarawak secara terang dan jelas mempunyai polisi untuk memulangkan tanah adat kita. Maka rakyat Asap Koyan DIBENARKAN BALIK SEMULA KE ULU BALUI tempat kampung asal.

Tetapi bagi Barisan Nasional, BN TIDAK MEMBENARKAN KITA PULANG KE ULU BALUI. BN suruh semua yang masih tinggal di Ulu Balui, dan yang pulang ke Ulu Balui agar PULANG SEMUA SEMULA ke Asap Koyan. RM2,000,00 diberi oleh BN sebagai kos pulang ke Asap kerana kita tidak dibenarkan tinggal di Ulu Balui oleh BN.

Dengan perbezaan dua polisi ini, maka saya menyeru SEMUA rakyat Belaga dan pengundi Belaga agar MENOLAK Calon BN/Taib. Calon Taib/BN inilah yang menyebabkan Taib akan masih berkuasa dan MEROMPAK hak kita dan terus dibawa lari oleh Taib ke luar Negeri. Klik sini.

Tidak perlulah kita terus dibuai oleh janji kosong Taib/BN dengan rethoric politik pembangunan yang hanya menguntungkan Taib/BN/Kroni. Rakyat akan terus tertipu dan tertindas. Termasuk kita di Belaga.

BERUBAHLAH!
Undilah Calon Parti Keadilan Rakyat
http://www.barubian.net/

No comments:

Post a Comment